Toronto


Gud vad jag saknar Toronto, har sån sjuk Toronto abstinens idag...

Toronto ligger i Ontario i Canada och är landets största stad med över 10 miljoner invånare.
Jag är halvcanadensare och halvsvensk, jag föddes i Toronto.
Staden är fantastisk, alla är så sjukt trevliga, maten är fantastisk, Starbucks runt varje hörn, tonvis med affärer som Victorias Secret, Abercrombie & Fitch, Juicy Couture, Bath and Bodyworks, Target Mac osv...
Stora biografer, vacker natur, skönhetssalonger, standpromenader, marknader, parker, CN Tower, en kort bussresa bort ifrån Niagara Fallen....
Och vädret är varmt och skönt!

Och Halloween firandet är så sjukt, så stort och fantastiskt.
Alla klär ut sig, alla affärer tar in massor av Halloween saker, alla smyckar sina hus så sjukt mycket, bus eller godis är en sån populär sak, halloween godiset, man skär pumpor, hela stan förvandlas till en halloweenstad, Det ordnas halloween parader och det anordnas massor av partyn, spökhus, spökturer och haunted hayrides osv...
Staden har allt, och för mig även vänner och släkt.

Senaste gången jag var där var i Oktober/November i lite mer än 3 veckor och det är sjukt att det var ungefär ett år sedan, tiden går så sjukt fort.
Jag firade då Halloween där, firade en familjekompis födelsedag, shoppade, åt och drack Starbucks och fantastisk mat, shoppade lite mer, var på bio, var i Niagara Fallen, träffade vänner, och massa sånt.
Vi hade varmt och vackert höstväder, typ +18 - +28 varje dag förut några dagar då stormen Sandy drabbade stan.

Lång text jag vet, men det var fantastiskt, och jag saknar det så mycket!
Ser nu ut som att jag ska tillbaka snart, hoppas det iallafall.
Otrolig stad, rekomenderar er att åka till Toronto!
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback